Uleiuri și lichide pe care să le schimbi la automobil în sezonul rece
În perioada în care temperaturile scad sub zero grade Celsius, automobilele necesită pregătiri specifice. Pe lângă schimbarea clasicului ulei, mai sunt câteva lichide care ar trebui verificate înainte de toate. Din fericire, nu trebuie să faci asta des.
Unul dintre uleiurile neglijate este cel pentru cutia de viteze. Dacă transmisia mașinii este automată, operațiunea cu pricina ar trebui efectuată mai des (la circa 50.000 – 70.000 de kilometri) decât în cazul unui automobil cu transmisie manuală (la peste 100.000 de km). O cutie de viteze manuală este mai ieftină de întreținut și mai ieftină atunci când este achiziționată.
Un alt lichid ce trebuie completat este cel de frână. Mecanicii atrag atenția că acesta trebuie schimbat când devine maro închis întrucât își pierde din proprietăți. Totodată, fiecare rezervor pentru lichid de frână are o linie indicatoare, care arată unde ar trebui să stea nivelul lichidului. Dacă nu este suficient, trebuie completat.
Al treilea lichid care trebuie verificat este cel din diferențial. Acesta trebuie înlocuit la fiecare 65.000-95.000 kilometri parcurși sau la o perioadă de patru-cinci ani. Este important de știut că pentru diferențiale sunt uleiuri speciale, în funcție de modelul mașinii, anul de fabricație și de tipul de diferențial.
Al patrulea, dar nu mai puțin important, este antigelul. Acesta se schimbă o dată la cinci ani și printre proprietățile sale se numără că răcește, încălzește, nu îngheață și nu fierbe. Tocmai de aceea antigelul este folosit pentru ferirea de îngheț a motorului.
Când vine vorba despre lichidul de parbriz, acesta are un rol extrem de important iarna. Pentru anotimpul rece există un lichid special făcut pentru a rezista la temperaturi de până la -20 de grade sau chiar mai scăzute. E drept că acesta este mai scump decât cel normal, însă diferența de preț face toți banii întrucât șoferii scapă de riscul ca lichidul să înghețe pe conducte și eventualele neplăceri.